Mechanical Efficiency According To The Dynamic Walking Approach Principles

Document Type : Original Article

Authors

1 Sports Science - Arab American University

2 Faculty of physical education and sport sciences - the Hashemite University

3 Kinesiology, school of sport science, the university of jordan

Abstract

The purpose of this study was to provide mechanical information about healthy adult walking mechanical efficiency from the perspective of a dynamic approach. The focus was  to analayze step-to-step transition (STST) mechanical cost of transport (MCOT) at high intensity walking gait. A twenty-five healthy adult males participated in the study from Sport Science and Physical Education department at Hashemite University in Jordan. Ariel performance analysis system (APAS) to find the preferred transition speed (PTS), and the BTS SMART-DX were used to gather data for and for Analysis System to explore kinematical characteristics. The results showed stance phase duration of 0.479 ± 0.03 s for trailing leg (T.leg) and 0.447 ± 0.02 s for leading leg (L.leg), where the double stance phase (DSt) is 0.110 ± 0.03 s for T.leg and 0.100 ± 0.03 s for the L.leg with STST-MCOT 9.6 ± 0.06 J and mechanical efficiency percentage of 9.6 %.   It is highly recommended to consider locomotor mechanical efficiency assessment as essential of life style and to maintain stride-to-stride fluctuations, which may correlate to loss of stability. In addition, to further study the effect of race walkers and its related effects of STST adaptation

Keywords

Main Subjects


الغرض من هذه الدراسة  توفير معلومات ميكانيكية حول الكفاءة الميكانيكية للمشي للبالغين الأصحاء من المنظور الديناميكي. كان التركيز على تحليل الكيفيةالميكانيكية لنقل خطوة إلى خطوة (STST) في مشية الخطو عالية الشدة. شارك في الدراسة خمسة وعشرون من الذكور البالغين الأصحاء من قسم علوم الرياضة والتربية البدنية في الجامعة الهاشمية في الأردن. تم استخدام نظام تحليل (APAS) للعثور على سرعة الانتقال المفضلة (PTS) ، وتم استخدام BTS SMART-DX لجمع البيانات من أجل نظام التحليل لاستكشاف الخصائص الحركية. أظهرت النتائج أن مدة طور الوقوف 0.479 ± 0.03 ثانية للساق الخلفية (T.leg) و 0.447 ± 0.02 ثانية للساق الرئيسية (L.leg) ، حيث تكون مرحلة الوقوف المزدوج (DSt) 0.110 ± 0.03 ثانية للساق الخلفية (T.leg). و 0.100 ± 0.03 ثانية لـ L.leg مع STST-MCOT 9.6 ± 0.06 J ونسبة كفاءة ميكانيكية 9.6٪. يوصى بشدة بالنظر في تقييم الكفاءة الميكانيكية الحركية كأمر أساسي لنمط الحياة وللحفاظ على تباين خطوة بخطوة ، والتي قد ترتبط بفقدان الاستقرار والثبات. بالإضافة إلى ذلك ، لمزيد من الدراسة لتأثير رياضة سباق المشي والآثار المرتبطة بتكيف STST.